عایق کاری موتورخانه

Rate this item
(6 امتیاز)
 عایق کاری لوله های موتورخانه جنس عایق و روکش آن باید با آنچه در مقررات ملی ساختمان برای حفظ آن منطقه از ساختمان در برابر آتش مقرر شده مطابق باشد . استفاده از مواد و مصالح سوختی به عنوان عایق ، روکش عایق و دیگر مواد کمکی مجاز نیست . برای لوله هایی که در معرض یخ زدن هستند باید ضخامت عایق با کارشناسی دقیق انتخاب گردیده 1نوع متریال مورد استفاده: اگر بخواهید از پشم شیشه و مل و ماستیک استفاده کنید هزینه کمتری نسبت عایق های الاستومری دارد . عایق کاری لوله های موتورخانه2.ضخامت لوله های موتورخانه و تاسیسات. اگر ضخامت لوله زیاد باشد به طبع هزینه ها هم به واسطه آن بالا میرود3.روکش دار کردن عایق. اگر بخواهید بعد از نصب عایق روکش ورق آلمنیوم ویا روکش مل و ماستیک و… را هم به آن اضافه کنید. یه مدت زمانی برای این کار لازم است و یک مقدار هزینه را افزایش میدهد . اما مزایای زیادی دارد. عایق های الاستومری از جمله مواد سلولی انعطاف پذیر سلول بسته بوده و برپایه پلی وینیل کلراید (PVC)، نیتریل بوتادین رابر (Nitrile Butadiene Rubber -NBR) و یا اتیلین پروپیلن دیان مونومر رابر (Ethylene Propylene Diene Monomer - EPDM) ساخته می شوند.لاستیک…
Rate this item
(6 امتیاز)
در تاسیسات گرمایی،برای کم کردن تلفات گرما وسرمای تولید شده توسط سطوح مختلف ساختمان لوله ها،کانالها،ومخازن وجلوگیری ازورودرطوبت وانتقال صدا،ازمواد ومصالحی به نام عایق استفاده میشود.عایقکاری موتورخانه از جمله مهمترین کارهایی است،که باید در موتورخانه انجام شود تا هم بازده حرارتی موتورخانه بیشتر شود و هم تجهیزات بر اثر گذر زمان آسیب کمتری ببیند. عایق کاری لوله ها،کانالها ومخازن باید بر اساس شرایط و ضوابط ذیل انجام شود: 1_جنس عایق وروکش آن برای کار در دمای سیستم لوله کشی و شرایط ومحل مناسب باشد.2_ قسمتهایی از لوله که از دیوار آتش عبور میکند نباید عایق یاروکش عایق داشته باشند.3_ جنس عایق وروکش آن باید با آنچه در مقررات طی ساختمان برای برای حفاظت آن منطقه از ساختمان در برابر آتش مقررشده مطابقت داشته باشد.4_استفاده از مواد و مصالح سوختی(Combustible)به عنوان عایق روکش، عایق ودیگرموادکمکی ازقبیل چسب،نوارچسب وغیره مجاز نیست. عابق کاری لوله موتورخانه عایق کاری شامل آماده کردن سطوح منابع آبگرم(منبع کویل دار،منبع انبساط،منبع دوجداره)ولوله های آماده کردن مواد عایق وبستن آنها، پوشش مواد عایق به وسیله مبل و ماستیک و متقال و دیگکر لوازم ،پوشش طبق نقشه و مشخصات میباشد. قبل از عایق کاری باید لوله ها را بازرسی کرده تا در صورت چسبیدن مواد خارجی و گردو غبار…
Rate this item
(5 امتیاز)
عایق کردن مخازن موتورخانه با عایق حرارتی پشم سنگ عایق حرارتی مناسب برای عایق کاری موتورخانه ها به محلی که عایق کاری می شود بستگی دارد. برای انتخاب بهترین عایق برای موتورخانه ها، متخصصان در زمینه عایق کاری و پیمانکاران می توانند به شما کمک کنند، اما در بیشتر مکان ها می توان از عایق حرارتی صوتی پشم سنگ استفاده کرد. برای اینکه بتوانید خودتان موتورخانه ی منازلتان را عایق کاری کنید باید از موارد زیر آگاهی داشته باشید:- شناخت مخازن و مکان هایی که باید عایق کاری شوند.- تخمین میزان عایق مورد نیاز برای عایق کاری- آشنایی با آموزش های اولیه عایق کاری - عدم تغییر در ساختار موتورخانه- وجود فضای مناسب برای عایق کاری سطوح- استفاده از موانع بخار و تهویه مناسب عایق کاری راهنمای عایق کاری مخازن موتورخانه ها راهنمای عایق کاری مخازن موتورخانه ها توسط انجمن تولید کنندگان عایق آمریکای شمالی (NAIMA) تهیه شده است و برای عایق کاری سیستم های لوله کشی موتورخانه سرد در سیستم های مکانیکی بوسیله محبوس کردن بخار با استفاده از عایق های معدنی لوله ای (مانند عایق پشم سنگ لوله ای) می باشد.عایق هایی که در این راهنما پیشنهاد شده اند برای عایق کاری سیستم های سرد (لوله های آب…
Rate this item
(13 امتیاز)
"هزینه های عایقکاری موتورخانه و تاسیسات "به عوامل زیادی بستگی دارد.1نوع متریال مورد استفاده: اگر بخواهید از پشم شیشه و مل و ماستیک استفاده کنید هزینه کمتری نسبت عایق های الاستومری دارد . 2.ضخامت لوله های موتورخانه و تاسیسات. اگر ضخامت لوله زیاد باشد به طبع هزینه ها هم به واسطه آن بالا میرود3.روکش دار کردن عایق. اگر بخواهید بعد از نصب عایق روکش ورق آلمنیوم ویا روکش مل و ماستیک و… را هم به آن اضافه کنید. هزینه عایق کاری موتورخانه هزینه عایق کاری موتورخانه یه مدت زمانی برای این کار لازم است و یک مقدار هزینه را افزایش میدهد . اما مزایای زیادی دارد. عایق های الاستومری از جمله مواد سلولی انعطاف پذیر سلول بسته بوده و برپایه پلی وینیل کلراید (PVC)، نیتریل بوتادین رابر (Nitrile Butadiene Rubber -NBR) و یا اتیلین پروپیلن دیان مونومر رابر (Ethylene Propylene Diene Monomer - EPDM) ساخته می شوند. هزینه عایق کاری موتورخانهلاستیک NBR که با Buna-N و Perbunan نیز شناخته می شود، یک لاستیک سینتتیک متشکل از پلیمر آکریلونیتریل (ACN) و بوتادین است. نام های تجاری آن عبارتند از نیپل (Nipol)، کرایناک (Krynac) و یوروپرن (Europrene).لاستیک EPDM لاستیکی سینتتیک و الاستومری بوده و کاربردهای وسیعی دارد. لاستیک های EPDM معمولا مقاومت…
Rate this item
(19 امتیاز)
هدف اصلی عایقکاری، کاهش انتقال حرارت با محیط خارج است، بنابراین عایق ها باید خواص مطلوبی در کاهش نرخ انتقال حرارت به طرق هدایت، همرفت و تابش (تشعشعی) داشته باشند. عوامل موثر در انتخاب نوع عایق: ۱- دمای کارکرد (گرم یا سرد) – خواص فیزیکی عایق ۲- مشخصه های فیزیکی مانند ضریب انتقال حرارت، مقاومت فشاری، چگالی و ضریب نفوذ رطوبت و بخار آب ۳- میزان حجم عایق کاری و شرایط عایق کاری در محیط باز یا بسته و شرایط نصب ۴- هزینه ۵- میزان در دسترس بودن (قابل تهیه بودن) ۶- عمر مفید و قابلیت تعویض پس از عمر مفید کاری،استحکام در مقابل تجزیه شدن، نور خورشید و غیره ۷– عکس العمل در برابر اشتعال (در صورت اشتعال پذیری، برخی عایق ها از خود دود و بخارات سمی متصاعد میکنند عایق کاری موتورخانه دمای کارکرد عایقکاری موتورخانه محدوده دمای کاری عایق را شاید بتوان مهمترین پارامتر در انتخاب نوع عایق در نظر گرفت. دمای کاری معمول عایق های حرارتی (Thermal Insulation) بین -۷۳۰ الی +۸۲۰۰ درجه ی سانتی گراد است. عایق های مربوط به فرآیندهایی که دمای کاری آنها به زیر -۷۳۰ درجه ی سانتی گراد می رسد، به عنوان عایق های سرد شناخته شده و لغت “برودتی” (Cryogenic)…
تعمیرکاران